Chci vidět vše Aplikovaná elektronika Aplikovaná fyzika Automobilové elektronické systémy Biomedicínská technika Biomedicínské asistivní technologie Elektroenergetika Informatika Komunikační a informační technologie Počítačové systémy pro průmysl 21. století Projektování elektrických systémů a technologií Řídicí a informační systémy Výpočetní a aplikovaná matematika
3D Skener
3D skener je postaven na vestavěném HW myRIO od společnosti NI, který obsahuje ARM procesor (je schopen provádět sběr dat v reálném čase) a FPGA (programovatelné hradlové pole). Obsahuje také analogové vstupy, analogové výstupy, digitální I/O linky, LED diody, tlačítko a vestavěný akcelerometr. Tento HW je určen hlavně pro studenty, aby si vyzkoušeli sběr dat v reálném čase a programování hradlových polí, které je dosti náročné. Zařízení myRIO je možné programovat pomocí LabVIEW nebo v jazyce C. V aplikacích s vysokými časovými nároky není možné si dovolit časové zpoždění ani v jednotkách milisekund, proto je nutností použít systémy pracující v reálném čase (maximální zpoždění v desítkách nanosekund).
Slovní hodiny
Cílem projektu bylo vytvořit slovní hodiny, tedy hodiny, které aktuální čas vyjadřují slovně. Například: „Je deset hodin a třináct minut“.
Trojité inverzní kyvadlo
Zkusili jste někdy jízdu na vozítku Segway, Monowheel nebo Hoverboard? Víte, jak vypadá samobalancující nebo humanoidní robot, třeba Acrobot či Pendubot? Možná jste přemýšleli, jakým způsobem jsou tyto systémy řízeny tak, aby byly bezpečné, stabilizované a robustní. Algoritmy, které se pro řízení takových systémů používají, mají společný základ v podobě metod tzv. optimálního řízení. V technické praxi byste dále našli hned několik příkladů použití těchto algoritmů pro systémy podobného charakteru. Za všechny uveďme třeba kolečkové křeslo iBOT, nakláněcí trysku s kardanovým závěsem v dolní části rakety pro stabilizaci těla rakety, dále řízení dílčích technologických částí leteckých zařízení nebo plavidel.
Fyzikální model vozidla s přívěsy
Couvali jste už někdy autem s připojeným přívěsem? Pak víte, že to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát na první pohled. A dokážete si představit, že byste měli připojeno více přívěsů za sebou? Představujeme vám unikátní výukový fyzikální model pro demonstraci manuálního i automatického řízení tažného vozidla s jedním až třemi přívěsy. Tento model reprezentuje sofistikovanou pomůcku pro výuku a výzkum v oblasti kybernetiky. V reálném životě byste našli hned několik příkladů, za všechny uveďme třeba transportní systém pro přepravu zavazadel po letištní ploše, nebo automatický parkovací asistent v osobním či nákladním voze.
Vývoj senzoru pro firmu Continental
Měření vysokých teplot v pracovní oblasti spalovacích motorů je důležitým prvkem každého moderního auta. Správné a měření teplot pomáhá řídicí jednotce vozu optimalizovat spalovací proces a tím snižovat produkci CO2, ale také pomáhá zvyšovat výkon motoru a šetřit přitom palivo.
Digital Twin – Digitální dvojče robotizované a automatizované technologie
Virtualizace je výrazným trendem současného průmyslu. Stroje, produkty, procesy se nejdříve navrhují virtuálně, virtuálně se testují i ověřují a teprve následně probíhá jejich výroba.
Optická kontrola kvality výrobků
Optická kontrola kvality výrobků kamerovými systémy je technologie, která se rozšiřuje téměř do každé oblasti výroby pro zajištění kvality výrobků. Příkladem, co lze vizuálně automatizovaně kontrolovat je např. povrch materiálu, rozměr, tvar či zakřivení výrobku, pozice a přítomnost dílů, bezchybnosti montáže, balení léků či potravin atd.
Kontrola kvality výrobků pro automotive
Řada výrobních firem dnes vyžaduje rychlou, přesnou, a především automatickou kontrolu výrobků. Příkladem projektu, na kterém se podílela Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství a Katedra aplikované matematiky je vývoj robotizovaného pracoviště pro kontrolu přesnosti montáže a následné seřízení světlometů.
Roboty a jejich aplikace
Roboty se dnes uplatňují ve všech oblastech průmyslu. Výrobní podniky chtějí zvyšovat produktivitu a snižovat počet málo kvalifikovaných zaměstnanců – proto stále více potřebují roboty.
Měření zátěže pracovníků
Měření zátěže pracovníků je součástí projektu, v němž pět českých univerzit vyvíjí nové technologie se softwarem, které budou umět dokonale vyhodnotit nejčastější rizikové faktory pracovního prostředí.
Autonomní kamerové testování – Total Quality Control (TQC) s prvky umělé inteligence
Výzkumníci Katedry kybernetiky a biomedicínského inženýrství se podílejí na řešení projektu společně s firmou ELVAC a.s. Cílem projektu je vyvinout prototyp testovacího zařízení pro absolutní kontrolu kvality výrobků (TQC) realizovanou algoritmy strojového vidění a technologiemi robotizace.
Vývoj komplexního senzorického systému pro efektivní řízení snímkování magnetické rezonance
Vědci z naší fakulty jsou součástí multidisciplinárního týmu, který se v rámci probíhajícího projektu zabývá vývojem systému pro efektivní řízení snímkování magnetické rezonance. Toto řešení slibuje snadnou a rychlou přípravu pacienta při zachování kvality snímkování.
Komplexní systém pro rozvoj oblasti neinvazivního monitorování plodového EKG
Vědci z naší fakulty jsou součástí multidisciplinárního týmu, který se v rámci probíhajícího projektu zabývá vývojem řešení pro rozvoj oblasti neinvazivního monitorování plodu pomocí elektrokardiografie. Tento výzkum má za cíl zlepšení monitorace miminek před jejich narozením, na výsledky se můžeme těšit už v roce 2024.
Bezdrátové monitorovací IoT systémy
Víte, že příliš vysoká koncentrace kyslíku v místnosti může způsobit výbuch nebo požár? Jen tři měsíce trvalo vědcům z FEI, aby zareagovali na poptávku z Fakultní nemocnice Ostrava a navrhli vhodné zapojení, bezdrátovou technologii i konstrukční řešení pro senzor, který monitoruje množství kyslíku v ovzduší v místnostech.