Bezdrátové monitorovací IoT systémy

Víte, že příliš vysoká koncentrace kyslíku v místnosti může způsobit výbuch nebo požár? Jen tři měsíce trvalo vědcům z FEI, aby zareagovali na poptávku z Fakultní nemocnice Ostrava a navrhli vhodné zapojení, bezdrátovou technologii i konstrukční řešení pro senzor, který monitoruje množství kyslíku v ovzduší v místnostech.

Optovláknový monitoring odstřelů

Použití optického vlákna pro měření vibrací? Ano! Principiálně se jedná o fázové interferometrické senzory, které měří široké spektrum vibrací s extrémní citlivostí. Výsledný tříosý senzor by měl být využíván pro krátkodobé i dlouhodobé monitorování stavebních prací a zvýšení bezpečnosti kolem velkých stavebních děl.

Model pro extrakci a modelování lézí ROP u předčasně narozených dětí

Tým Biomedicínského inženýrství z Katedry kybernetiky a biomedicínského inženýrství ve spolupráci s Fakultní nemocnicí Ostrava se podílí na vývoji metod na bázi umělé inteligence, které umožňují automatické rozpoznání a klasifikaci retinálních lézí u pacientů s Retinopatií nedonošených (ROP).

Monitorování polohy příslušníků složek IZS

Ve spolupráci s ČVUT a Hasičským záchranným sborem vyvíjíme systém pro on-line monitorování pohybu záchranářů v členitých budovách, který propojuje hned několik perspektivních oblastí, které můžete na naší fakultě studovat – rádiové sítě, senzory a umělou inteligenci.

Air Quality Management System

Naše fakulta ve spolupráci s Fakultou materiálově-technologickou a statutárními městy z Česka, Polska a Slovenska vytvářejí webový portál pro transparentní řízení kvality ovzduší pod názvem AQMS (Air Quality Management System). Portál napomáhá rozhodovánípři řízení kvality ovzduší v nadnárodním regionu a jednoduchou formou vizualizuje dopad různých opatření na kvalitu ovzduší.

Simulace ovládání rozvodny velmi vysokého napětí

Automatizace rozvoden elektrické energie je klíčová pro jejich rychlé a bezpečné ovládání. Přijď se naučit, jak naprogramovat moderní multifunkční ochrany ABB tak, aby rozvodna neshořela kvůli zkratu či přepětí. U nás si můžeš nasimulovat různé druhy poruch na elektrickém vedení a vyzkoušet si nastavení ochranných funkcí, které dokáží před těmito poruchami ochránit drahé zařízení rozvodny.

Autonomní kamerové testování – Total Quality Control (TQC) s prvky umělé inteligence

Výzkumníci Katedry kybernetiky a biomedicínského inženýrství se podílejí na řešení projektu společně s firmou ELVAC a.s. Cílem projektu je vyvinout prototyp testovacího zařízení pro absolutní kontrolu kvality výrobků (TQC) realizovanou algoritmy strojového vidění a technologiemi robotizace.

Vývoj senzoru pro firmu Continental

Měření vysokých teplot v pracovní oblasti spalovacích motorů je důležitým prvkem každého moderního auta. Správné a měření teplot pomáhá řídicí jednotce vozu optimalizovat spalovací proces a tím snižovat produkci CO2, ale také pomáhá zvyšovat výkon motoru a šetřit přitom palivo.

Fyzikální model vozidla s přívěsy

Couvali jste už někdy autem s připojeným přívěsem? Pak víte, že to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát na první pohled. A dokážete si představit, že byste měli připojeno více přívěsů za sebou? Představujeme vám unikátní výukový fyzikální model pro demonstraci manuálního i automatického řízení tažného vozidla s jedním až třemi přívěsy. Tento model reprezentuje sofistikovanou pomůcku pro výuku a výzkum v oblasti kybernetiky. V reálném životě byste našli hned několik příkladů, za všechny uveďme třeba transportní systém pro přepravu zavazadel po letištní ploše, nebo automatický parkovací asistent v osobním či nákladním voze.

Follow the Vehicle

ŠKODA AUTO a naše fakulta spolupracují na koncepci nových asistenčních systémů v rámci společného projektu „Follow the Vehicle“. Princip této technologie spočívá v tom, že vůz jedoucí samostatně bez řidiče je ovládán řidičem ve voze před ním. Ve vývoji a testování technologie pomáhají dva vozy ŠKODA SUPERB iV, na kterých probíhá nejen vývoj systémů, ale také jízdní zkoušky v areálu univerzitního kampusu.